„Centrul de învățare Sim3DPrint al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș”, Acord de grant nr. 287/SGU/CI/III din 18.12.2019, director grant: conf. dr. Olah Peter

Titlu proiect Centrul de învățare Sim3DPrint al Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie ”George Emil Palade” din Târgu Mureș
Acord de grant 287/SGU/CI/III/18.12.2019
Program Proiectul privind Învățământul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE)
Beneficiar Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș
Director grant Conf.univ.dr. Olah Peter
Scop Crearea și operaționalizarea Centrului de Învățare Sim3DPrint în scopul reducerii ratei de abandon a studenților din anul I de studii, prin activități de consiliere și utilizarea tehnologiilor digitale de simulare și printare 3D.
Obiective 1. Creșterea ratei de promovabilitate a studenților din anul 1 de studii cu 1.20%, prin implementarea unui pachet complex de activități remediale și de consiliere
2. Înființarea și dotarea unui laborator de învățare prin metode de simulare (LIMS)
3. Înființarea și dotarea unui laborator de învățare prin metode de fabricație aditivă (3DPrint FabLab)
Grup țintă Grupul țintă se compune din beneficiari direcți:
• studenți admiși cu media la examenul de Bacalaureat mai mică sau egală cu nota 7, indiferent de regimul de finanţare al studiilor (buget sau taxă);
• studenți care aparțin grupurilor socio-economice defavorizate:• provin din familii cu venituri mici
• provin din mediul rural
• sunt persoane cu dizabilități sau boli cronice
• sunt orfani de unul sau ambii părinți
• provin din centre de plasament, orfelinate
• sunt de etnie romă
Criterii proprii:
• studenți care, deși au media la examenul de Bacalaureat mai mare de 7, sunt absolvenți de instituții de învățământ preuniversitar care nu le asigură pregătirea tehnică prealabilă necesară unei adaptări fără probleme la studiile inginerești (licee teoretice, colegii naționale, licee economice, pedagogice, vocaționale) – pentru specializările cu profil tehnologic.
• – studenți din anul I care au obținut note cu valori mai mici sau egale cu 7 la testul teoretic din Biologie de la examenul de admitere, factor de risc în ce privește înțelegerea și însușirea noțiunilor de anatomie umană, clinică și topografică studiate la disciplina Anatomie și embriologie din anul I – pentru specializările cu profil medical
Totalul estimat al numărului de studenţi cuprinşi în grupul ţintă este de 360;
Indicatori Rata de promovare după anul I de studii de licență la nivelul facultății – 78,03% în anul 1, 78,43% în anul 2 și 78,83% în anul 3 de proiect.
Numărul total de studenți care au beneficiat de suport în cadrul grantului – 360
Numărul total de studenți în situație de risc care au beneficiat de suport în cadrul grantului – 360
Numărul de studenți în situație de risc care au beneficiat de activități remediale și de consiliere în cadrul grantului – 360
Perioadă implementare 18.12.2019 – 17.12.2022
Valoare totală buget 1.417.630 lei